ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Παραδόθηκε σε κυκλοφορία ο ανισόπεδος κόμβος Μεγαλόπολης και η συνδετήρια αρτηρία με την είσοδο της πόλης

Τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεγαλόπολης και τη Συνδετήρια Αρτηρία Μεγαλόπολης, του Αυτοκινητοδρόμου «Μορέας» παρέδωσε σε κυκλοφορία ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, την Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Μεγαλόπολη, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Δέδε και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου. Στην εκδήλωση χοροστάτησε ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας, ενώ παραβρέθηκαν ο Βουλευτής Αρκαδίας Γ. Παπαηλίου, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Π. Τατούλης, ο Αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας, Ευ. Γιαννακούρας, η Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Ν. Νικολάκου, ο Δήμαρχος Μεγαλόπολης Δ. Παπαδόπουλος, ο Δήμαρχος Τρίπολης Δ. Παυλής, ο Δήμαρχος Μεσσήνης Γ. Τσώνης και στελέχη της Α’ θμιας και Β’ θμιας Αυτοδιοίκησης.

 

Ο αυτοκινητόδρομος «Μορέας» είναι ο πρώτος από τους οδικούς άξονες της χώρας που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, στον οποίο, μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις και αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξασφάλισε την ολοκλήρωση της κατασκευής του, με όφελος άνω των 200 εκατ. ευρώ, για το ελληνικό δημόσιο και τους πολίτες. Ταυτόχρονα, εξασφάλισε ευνοϊκές εκπτώσεις έως 70% για τους συχνούς χρήστες και σημαντικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.

 

Ο «Μορέας» παραδίδεται στην κυκλοφορία και τους πολίτες, στο σύνολό του, νωρίτερα από τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα. Ο κεντρικός αυτός άξονας της Πελοποννήσο, θα είναι και ο πρώτος από τους αυτοκινητοδρόμους, στους οποίους θα εφαρμοστεί το αναλογικό σύστημα διοδίων, για δίκαιες χρεώσεις όλων των χρηστών. Αυτά προκύπτουν από την ομιλία και τις δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατά την εκδήλωση παράδοσης στην κυκλοφορία του έργου. Ταυτόχρονα, ο Υπουργός Χ. Σπίρτζης τόνισε: «Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία Κυβέρνηση, σε κανένα Υπουργό, σε κανένα Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Εμείς κρινόμαστε για το πόσο αποτελεσματικοί είμαστε και σε τι κόστος τελειώνουμε και εκτελούμε τα δημόσια έργα». Τέλος, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ αναφέρθηκε λεπτομερώς σε όλα τα έργα και τα χρονοδιαγράμματα τους, τα οποία θα πραγματοποιηθούν στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου.

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, με ιδιαίτερη ικανοποίηση δήλωσε: «Παραλάβαμε τα μεγάλα έργα τελματωμένα. Ο Αυτοκινητόδρομος «Μορέας» ήταν σταματημένος για 4 χρόνια. Από το Δεκέμβριο του 2015 που αναθεωρήσαμε τη σύμβασή του, ξεκινήσαμε τις κατασκευαστικές εργασίες και ανακοινώσαμε τους κρίσιμους χρονικούς σταθμούς – χρονικά ορόσημα στα χρονοδιαγράμματα υλοποίησής του. Σήμερα παραδόθηκε σε κυκλοφορία ο κόμβος και η συνδετήρια οδός της Μεγαλόπολης, με απόλυτη συνέπεια σε αυτά για τα οποία είχαμε δεσμευτεί. Με την ίδια συνέπεια θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση και την πλήρη ολοκλήρωσή του τον Οκτώβριο. Με την ίδια συνέπεια θα συνεχίσουμε και για την παράδοση όλων των οδικών αξόνων παραχώρησης της χώρας τον Μάρτιο του 2017».

Ο νέος Ανισόπεδος Κόμβος Μεγαλόπολης

Η συνδετήρια αρτηρία είναι ένα νέο οδικό τμήμα μήκους 2,5 χλμ περίπου, διατομής 10,50 μ.. Εκτός από το Νέο Ανισόπεδο Κόμβο Μεγαλόπολης, περιλαμβάνει δύο ισόπεδους κόμβους τον ένα κυκλοτερούς μορφής (Round About) στα Περιβόλια και τον άλλο ισόπεδο κόμβο στη σύνδεση με την Περιμετρική της Μεγαλόπολης. Παραδίδεται σε κυκλοφορία με όλα τα συνοδά έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης, τη σήμανση- ασφάλιση, τον ηλεκτροφωτισμό καθώς και την σηματοδότηση στον ισόπεδο κόμβο σύνδεσης με την είσοδο της πόλης.

Με την παράδοση σε κυκλοφορία του Νέου Ανισόπεδου Κόμβου Μεγαλόπολης και της Συνδετήριας Αρτηρίας, συντομεύεται κατά πολύ η πρόσβαση προς τη Μεγαλόπολη, καθόσον αποφεύγεται η περιπορεία μήκους 8 χλμ περίπου που γίνεται σήμερα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αλφειού και την Παλαιά Εθνική Οδό Μεγαλόπολης – Καλαμάτας. Αυτό συνεπάγεται τη μείωση της χρονοαπόστασης της Μεγαλόπολης τόσο από την Τρίπολη όσο και από την Καλαμάτα κατά 10 έως 15 λεπτά περίπου, καθώς και την αύξηση της οδικής ασφάλειας.

Στη φάση της κατασκευής του υπόψη τμήματος αναδείχθηκαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα και συγκεκριμένα ο αρχαιολογικός οικισμός των Αιμονιών, ο οποίος άκμασε κατά την περίοδο από τον 8ο πΧ αιώνα, έως και τον 4ο αιώνα πΧ που θεωρούνταν η πατρίδα του Ορέστη. Λόγω της έκτασης των ευρημάτων υπερυψώθηκε η αρτηρία της συνδετήριας οδού. Τα ευρήματα πριν την κατάχωσή τους αποτυπώθηκαν με φωτογραμμετρική μέθοδο (με δαπάνες του Έργου). Εξ αιτίας της υπερύψωσης της μηκοτομής αυξήθηκε και το μήκος του παράπλευρου δικτύου της συνδετήριας αρτηρίας.

Το συνολικό κατασκευαστικό κόστος του συγκεκριμένου τμήματος ανήλθε σε 6,5 εκατομμύρια ευρώ περίπου.